Jakie modele samochodów są najczęściej złomowane w Polsce?

W historii każdego auta przychodzi moment jego złomowania. Niestety, ale jest to naturalna kolej rzeczy. Na szczęście kasacja pojazdu nie jest trudna. Wystarczy udać się na najbliższy auto złom i dopełnić krótkich formalności. W końcu, auto musi zostać przecież wyrejestrowane. Na pewno jednak zastanawiasz się jakie modele samochodów są najczęściej złomowane w Polsce? Odpowiedź może Cię zaskoczyć!

Stara data

Jeśli poruszasz się po polskich ulicach to na pewno widzisz jakimi samochodami jeżdżą Polacy. Duży odsetek z nich ma auta pełnoletnie lub zbliżające się do tak zacnego wieku. Niestety, 18 lat to dla wielu modeli aut zbyt dużo. Oczywiście, wiele zależy od sposobu eksploatacji i stylu prowadzenia samochodu. W wielu przypadkach może się jednak okazać, że z autem trzeba będzie się pożegnać, bo jego naprawa nie jest już dłużej opłacalna. Zdarza się, że właściciel auta ma zapłacić np. 2 tysiące złotych za naprawę auta wartego 3 tysiące. Taka inwestycja nie ma większego sensu. Wtedy trzeba rozważyć złomowanie auta.

Ford

Do kasacji pojazdów najczęściej trafiają samochody marki Ford. Nie są to jednak nowe modele. Bardzo często są to pojazdy, które dobiegają już wspomnianej pełnoletności lub już ją osiągnęły. Na prowadzenie wśród nich wybija się Ford Ka, Ford Fiesta i rzadziej Ford Escort, Ford Mondeo i Ford Focus. W przypadku dwóch pierwszych aut są to niewielkie, samochody miejskie. Doskonałe do przemieszczania się z punku A do B, wtedy gdy nie liczy się zbyt duży komfort podróży. Sprawdzają się przy dojazdach do pracy lub na zajęcia na krótkich dystansach. Jednak nikt rozsądny nie odważyłby się pojechać nimi na wakacje na drugi koniec kraju. Jeśli chodzi o Mondeo i Focus to są to auta o rozmiar większe. Mogą już być traktowane jako samochody rodzinne. Oczywiście, mowa tu o starych wersjach. Komfort ich używania również nie należy do wysokich. Wszystkie wymienione tutaj modele są jednak już stare, więc nie powinno nikogo dziwić, że trafiają one do kasacji pojazdów. Warto też nadmienić, że oryginalne części do Forda są wyjątkowo drogie. Stąd też, mało opłacalna jest ich naprawa.

Opel

Na złomowiskach można też spotkać sporo samochodów marki Opel. Na prowadzenie wysuwa się Opel Corsa i Opel Astra. Tutaj też mówimy o starych wersjach, które liczą sobie około 20 lat. Są to samochody, które długo służyły swoim właścicielom i w końcu przyszedł moment na zasłużoną dla nich emeryturę. Oprócz nich, na złomowiskach częstymi gośćmi są Fiat Uno, Fiat Punto, Pegoeot 306, Pegoeot 106, Citroen Saxo, Citroen Xsara, Skoda Fabia, czy Volkswagen Polo i Volkswagen Golf. Modele można by wymieniać właściwie bez końca. Najważniejsze jest jednak to, że są to stare auta. Takie, które przejechały setki tysięcy kilometrów. Nowsze auta trafią na auto złom tylko po wypadkach. I to takich, które uniemożliwiają przywrócenie ich do stanu sprzed zdarzenia. Znając zdolności polskich mechaników i blacharzy trzeba pamiętać, że odsetek tych aut jest na prawdę niewielki, a rozwój techniki może tylko go zmniejszyć.

Zobacz również: Stary samochód – złomowanie czy sprzedaż?

Menu