Zapraszamy do odwiedzenia nowo powstałego sklepu internetowego firmy mamAUTO. W sklepie znajdą Państwo części samochodowe z demontażu z gwarantowanym pochodzeniem.
Decydując się na zakup używanego samochodu warto wykonać szereg testów, które pozwolą określić przeszłość i stan pojazdu. Pomiar grubości lakieru samochodowego stanowi jeden z kluczowych sposobów, aby przekonać się, czy auto jest godne uwagi i pieniędzy.
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Przede wszystkim warto wiedzieć, że warstwa lakieru metalicznego będzie grubsza aniżeli lakieru akrylowego. Inną kwestią jest miejsce produkcji pojazdu. W przypadku aut pochodzących z Azji są to wartości od 70 μm do 100 μm. Europejskie samochody są malowane znacznie grubiej, dlatego w ich przypadku pomiar wykaże wartość od 120 μm do nawet 170 μm. Ponadto warto dodać, że w przypadku samochodów wyprodukowanych po roku 2007 spotyka się cieńsze warstwy lakieru aniżeli w starszych rocznikach. Nie można też zapominać, że grubość lakieru może być inna dla każdego elementu karoserii.
Z czego składa się karoseria samochodowa? Na stal z której wykonana jest blacha nakłada się następujące warstwy:
W pierwszej kolejności należy dokładnie wyczyścić samochód. Nadmierna warstwa brudu z pewnością zafałszuje prawdziwą grubość, co może spowodować złą interpretację wyników pomiaru lakieru samochodowego. Następny krok to kalibracja urządzenia – nowatorskie mierniki pozwalają na odpowiednie przygotowanie sprzętu, aby ograniczyć szansę błędnego badania.
Punktem wyjścia powinien być dach, który jest częścią mało narażoną na wszelkie usterki i uszkodzenia. W tym miejscu dobrze jest wspomnieć, że pomiar grubości lakieru samochodowego powinien obejmować kilkanaście punktów na jego powierzchni. Równie istotnymi elementami są słupki i progi. Podczas pomiaru grubości lakieru samochodowego analizujemy jednak cały pojazd. Poszczególne części należy poddać dokładnemu sprawdzeniu. W głównej mierze należy przebadać miejsca szczególnie podatne na kolizje np. maski, błotniki, drzwi oraz nadkola.
Jeżeli chodzi o sam miernik to najlepiej zdecydować się na urządzenia, które zawierają sondy kulkowe. Tego typu sprzęt gwarantuje łatwiejsze przeprowadzenie pomiaru w obrębie rozmaitych zagłębień i w trudnodostępnych miejscach. W tym miejscu należy wspomnieć, że klasyczne mierniki pozwalają na analizę części wykonanych ze stali. Do aluminiowych komponentów należy wykorzystać specjalne czujniki, które są wyposażone w system rozpoznający rodzaj badanego podłoża.
Różnice pomiędzy konkretnymi częściami samochodowymi nie powinny przekraczać 40%. W pozostałych przypadkach można zacząć snuć wnioski, że pojazd ma powypadkową przeszłość. Dlatego też rezultaty po przeprowadzonym pomiarze grubości lakieru samochodowego w europejskim aucie należy odczytywać w następujący sposób:
Warto też pamiętać, że pojawienie się na mierniku wartości poniżej 70 μm, to także istotny sygnał. Wówczas samochód okazuje się mieć zbyt cienką warstwę lakieru, co może świadczyć np. o niedbałej pracy w zakresie renowacji.
Rysy i inne niewielkie uszkodzenia mogą okazać się przyczyną zaniżenia wartości samochodu, który traci na własnym uroku. Dlatego też wielu właścicieli decyduje się na wykonanie pełnej korekty lakieru i wykonanie profesjonalnego polerowania. Niemniej jednak należy wiedzieć, że nawet praca prawdziwego fachowca pozostawi niewielki ubytek w powłoce. Zazwyczaj jest to wielkość nieprzekraczająca wartości 10 μm.
Decydując się na zakup samochodu z drugiej ręki warto zdecydować się na profesjonalny autoszrot, który gwarantuje dostęp do pojazdów solidnej jakości. W serwisie MamAuto oferujemy sprawne samochody, które poddano niezbędnym badaniom diagnostycznym w zakresie bezpieczeństwa i funkcjonalności. Nasze auta są wolne od ukrytych defektów i zamaskowanych usterek – nasi specjaliści z chęcią pomogą w zakupie odpowiedniego samochodu lub ułatwią dobór odpowiednich części zamiennych. Zapraszamy do kontaktu!